Makin och Kinematic har sedan starten levererat solida resultat och upplevt en betydande utveckling och tillväxt, både organisatoriskt och på marknaden. Styrelsen har beslutat att tiden är mogen för att stärka företaget med en ny VD som ska leda implementeringen och optimeringen av vår strategi. Detta har resulterat i att Thomas Meldgaard i april tillträdde som ny VD. Thomas har en stark ledarskapsbakgrund som VD i andra tillväxtföretag. Den tidigare VD, Ole Helge Aalstad, kommer nu att ägna sig åt sin roll som heltids-VD för Maskinstyring, som är våra återförsäljare och strategiska partner på den norska marknaden. Makin och Kinematic har levererat mer än 4000 system till Danmark, Norge (inklusive Island), Sverige, Australien och Holland. Vi välkomnar Thomas hjärtligt som skeppare på vår fortsatta resa. Företagen Makin och Kinematic har sitt ursprung i industriell robotik och har omfattande erfarenhet av maskinstyrning. Resultaten av denna kombination har redan satt sina avtryck på de ledande marknaderna för maskinstyrning världen över och kommer att fortsätta göra det. Högre matematik, sensorfusion, datagrafik och UX-design i kombination med djupgående kunskap om arbetsprocesserna inom byggindustrin och en konkret förståelse för användarnas faktiska behov resulterar i oumbärliga verktyg för vardagen. Allt detta sker i nära dialog med våra kunder. Starka värderingar och hög professionalitet är grunden för vår utveckling och framgång. Våra produkter bidrar väsentligt till den snabbt framskridande digitaliseringen inom byggbranschen. Det gör industrin mer hållbar och är samtidigt bra för verksamheten – det sparar både arbetstid, fossila bränslen och naturresurser. Vänligen rikta alla förfrågningar angående ovanstående ämnen till: Thomas Meldgaard VD E-post